Persbericht - 12-2022

Weenect lanceert in de VS haar revolutionaire GPS-halsband

Het bedrijf Weenect is al nummer één is Frankrijk op de markt van GPS-lokalisering voor honden en katten en aanwezig in verschillende Europese landen. In december 2022 gaat het GPS-bedrijf haar Amerikaanse dochteronderneming lanceren. Voor dit nieuwe avontuur komt Weenect niet met lege handen. Het bedrijf brengt namelijk de Weenect XS uit, een gloednieuwe 4G-tracker die een revolutie teweeg zal brengen in de wereld van de dierveiligheid.

CP 2 - Illustration.png

Leestijd : 3 min

Een succesvol bedrijf

Het bedrijf Weenect heeft in Frankrijk al 10 jaar naam gemaakt als de nummer 1 in de verkoop van pet GPS-trackers voor honden en katten. Het heeft ook een belangrijke plaats veroverd op Europees niveau. Met meer dan 250.000 gebruikers, een gemiddelde beoordeling van 4,5/5 en meer dan 2.000 partnerwinkels en dierenartsen is het succes van Weenect erkend.

Dankzij deze successen is het bedrijf het stadium van financiering uit eigen middelen voorbij en kan het zich volop richten op de toekomst. Daarom lanceert Weenect in december 2022 haar Amerikaanse dochteronderneming Weenect Inc. En voor deze lancering heeft Weenect groots uitgepakt met een gloednieuwe 4G-tracker die de wereld van de dierenveiligheid gaat veranderen.

De ultieme innovatie met betrekking tot dierveiligheid

Een allround netwerkdekking

Deze veelbelovende nieuwe GPS werkt net als de vorige generaties met real-time functie en zonder afstandslimiet. Het is de enige tracker in zijn klasse die LTE-M, NB-IoT en 4G combineert, allemaal met een solide 2G back-up. Uiteindelijk zal de tracker zelfs compatibel zijn met 5G-antennes. De tracker is compatibel met de verschillende voorgaande netwerken, maar ook hedendaagse en de toekomstige netwerken. De Weenect XS is tijdloos.

Het is uitgerust met een simkaart afgestemd op meerdere providers waarmee het, afhankelijk van zijn locatie, onmiddellijk verbinding kan maken met het beste netwerk. Voor de VS is de tracker bijvoorbeeld compatibel met providers als T-Mobile, AT&T, Commnet, Alaska Wireless Network en Cellular One – en garandeert zodoende een maximale dekking.

Nauwkeurigheid op z’n best, in real time

De Weenect XS is uitgerust met een hightech Thales GPS-module, die toegang geeft tot alle bestaande satellietconstellaties (GPS, Galileo, Beidou en Glonass). Dit biedt een uitzonderlijke nauwkeurigheid. Weenect is de enige fabrikant die de positie van zijn gps-tracker elke seconde uploadt, omdat er geen tijd verloren mag gaan als het dier zoek is, en dit zonder gebruikslimiet.

Om (echt) overal een dier terug te vinden

Hoewel de 4G-tracker net als zijn voorganger de kleinste GPS op de markt blijft (het weegt slechts 27 gram), biedt het wel nieuwe functies. Deze tracker heeft een ingebouwde zaklamp en kan op elk moment worden aangezet om het dier in het donker te lokaliseren. Het is ook mogelijk om de tracker op afstand te laten rinkelen of trillen, zodat je ook je huisdier kunt vinden als deze in de bomen is geklommen of zich in een struik bevindt.

Bovendien maakt de tracker nu gebruik van openbare wifi-hotspots om in alle omstandigheden de positie van de hond of kat op te vragen, ook als het GPS-signaal niet doorkomt (denk aan een schuur of kelder bijvoorbeeld). De wifi-functie zorgt ook voor een aanzienlijke batterijbesparing, met een levensduur van meer dan een maand.

Een ontwerp voor het comfort van honden en katten

Weenect heeft de hele ergonomie van de tracker opnieuw bedacht om het nog fijner te maken voor honden en katten. De GPS is ontworpen om zich aan de vorm van de nek van het dier aan te passen en om te voorkomen dat het ergens achter blijft haken.

De meegeleverde accessoires vullen dit perfect aan: siliconen hoesjes, aangepast aan elk formaat halsband, en een anti-wurghalsband (voor de kattenversie) om het dier tegen elk risico van wurging te beschermen.

Een zeer aantrekkelijk kennismakingsaanbod

De Weenect XS wordt in december 2022 officieel in de Verenigde Staten gelanceerd, met een speciaal en nieuw kennismakingsaanbod: een tracker is nu beschikbaar voor $ 49,99 met een gratis jaarabonnement voor de eerste kopers.

De GPS-tracker is eerst enkel beschikbaar op Amazon voor de VS, maar het is de bedoeling om tegen het voorjaar 2023 een sterk netwerk van fysieke retailers op te bouwen. Het nieuwe product zal rond maart 2023 ook in Europa beschikbaar zijn.

Perscontact: press@weenect.com

Om verder te gaan...

Klik op onderstaande knoppen om dit persbericht op te slaan als PDF of terug te keren naar de Pressroom.

Bevestig uw regio

Om de meest relevante informatie, geschikte betaalmethoden en levering in uw regio te krijgen, kies alstublieft de site die overeenkomt met uw land.